zondag 10 april 2016

Sweet London

Sweet London
zoet Londen

Voor de 10de maal in Londen.
Maar nog nooit haar zoete kant ontdekt.
Was daar niet eerder aan toe denk ik.


Maar nu geniet ik ervan.
Zelfs op een drukke zaterdag.
Ontdek ik rustige kleurrijke straten.


Daar dwaal ik.
Soms zie ik een bus voorbij schieten.

Kon ik vroeger gebiologeerd staren.
Naar die rode dubbeldekkers.


Nu ben ik benieuwd.
Wat iedere bocht gaat brengen.

Zie je die paarse schutting?
Wat zou daar achter zijn?


Misschien zijn het mijn nieuwe sneakers.
Dat ik ineens overal roze voordeuren zie.


Ik weet het niet.
Ik zou stiekem zelf.
Ook wel heel graag.
Zo'n vrolijke deur willen.

Een groene dan.
Of toch een gele.
Of een oranje.
Of rode misschien?


Misschien toch het liefst een mintgroene deur.
Met een mooie roze roos ernaast. 
Een blauwe regen langs de ramen.
Een trapje er heen en een klein bordesje er voor.

Of draaf ik nu een beetje door?


Wat vind ik die pastelkleurige muren toch mooi.
In onze tuin zou ik de muur van ons huis.
Ook zo graag zachtroze willen verven.



Er zijn alleen zoveel redenen.
Omdat allemaal niet te doen.

Dus voorlopig geniet ik.
Van deze prachtige huizen.

Wel kocht ik vandaag een pak viltstiften.
Vierentwintig kleuren Sharpie's.
En een klein gebonden tekenboekje.

Wat dat word ik door de stad: geïnspireerd!




Bovenstaande foto's zijn gemaakt in de wijken:
 Bayswater, Notting Hill, Zuid Kensington en Chelsea. 

3 opmerkingen:

  1. Ooh wat moet dat heerlijk zijn zo genieten van al die straten. En wij mogen zo fijn meegenieten.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corine
    Eindelijk even tijd gevonden om te genieten van je ervaring in Londen. Weer even kunnen wegdromen! Dank je wel. Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen