zaterdag 1 februari 2014

Avacado's #lunchtip

Lekkere gezonde lunch

Avocado's.
Ik kan niet zonder.

Ieder weekend maak ik of mijn lief wel quacamole.
Met tomaat, knoflook, sjalotje, chili peper, basilicum en zout/peper.
Alles snijden en daarna prakken.

Maar als ik daar te lui voor ben….
Dan snijd ik hem gewoon door het midden.


Samen met een tomaatje.


Vervolgens rooster ik ook nog twee sneetjes biologische spelt brood.


Bij Marqt in Haarlem verkopen ze o.a. dit brood. 
En het is een super leuke supermarkt!

H'lem is wel een beetje ver weg.
Maar we hebben thuis gelukkig een prachtige roze vriezer.
Al staat deze nu wel wat erg verstopt in onze garage…
Het brood blijft er prima in goed.
Zeker als je - zoals ik - maar af en toe een sneetje wilt.


Prak vervolgens de avocado op het brood.
Beleg deze met de stukjes tomaat.
'Draai' daar zeezout en zwarte peper over heen.


En klaar!

NB. Wanneer bovenstaande handelingen mij zelfs teveel zijn.
En die dagen bestaan….
Dan snijd ik de avocado alleen maar door het midden.
"Draai" er verse peper en zout op.
En lepel hem aan het aanrecht uit!

Eet smakelijk!
(Ik nam alvast een hapje…)


NB2. Het leuke flamingo bordje kreeg ik van mijn moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten