maandag 6 januari 2014

Nieuw licht #2

NIEUW LICHT

Vandaag is het drie-koningen.
Dus zondag was het de hoogste tijd om het huis te 'ontkersten'.
Wat is het toch heerlijk weer zo'n leeg huis.

Eerst ben je blij dat alles in sfeer is.
Dan ben je weer blij dat je alles kwijt bent!
Een mens is eigenlijk een vreemd wezen...


Maar voor de 'ontkersting' scoorde ik eerst nog een mooi (kerst)hert.
Tja, ik kon het niet laten, hij burlde naar mij vanaf marktplaats.
Voor 15 euro kon ik hem niet in de kou laten staan.
Van Jema Holland, compleet met gewei en zonder barsten.

Kortom, een hert die mijn inziens ook na kerst nog best kan...
Dus gingen we naar Amsterdam om hem op te halen.


Tja en toen we toch in Amsterdam waren.
Konden we gelijk eens langs bij design020 op Ijburg.

Waar we al lange tijd onze zinnen op de FL/Y lampen van Kartel hadden gezet.
Zodat we met de tak, boom en ballen gelijk ook de (Ikea)lampen eruit konden doen.

Net als bij het uitzoeken van de ballen voor de kerstboom, was de vraag: welke kleur?
Zo heerlijk dat ik mij tijdens mijn vakantie met dat soort vragen mag bezig houden!


En we zijn eruit!


Alles is eruit!



 Behalve onze nieuwe super roze bubbelgum bel!
We gingen uiteindelijk voor saliegroen en kardinaalrood. 

 Nu nog lampen zoeken die kunnen dimmen.
Want het is nu wel heel erg licht geworden in de huiskamer!


De kerstvakantie is weer voorbij.

We hebben gepraat, gegeten en gedanst met vrienden en familie.
Het waren bijzondere dagen.

Prachtige boeken heb ik gelezen.
(Vooral 't Puttertje van Donna Tartt is een aanrader.)


Morgen weer aan het werk.
Hopen dat ik de drie R'en (rust, ritme en regelmaat) vast kan houden.

Ach, ik ga het zien!
In een nieuw licht.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten