zondag 15 december 2013

#Play (with the) #Presents #Good Resolutions #2014

PLAY WITH THE PRESENTS
GOOD RESOLUTIONS 2014

Afgelopen zondag was na de lunch als een wonder de eettafel een keer helemaal leeg.
De kinderen ruimden hem (heel spontaan....) op, want Sint was niet langer meer gedienstig.


De huiskamer was eindelijk een keer leeg (alles ligt in de garage...).
En gelukkig kon mijn mijter af en mocht ik zelf even met mijn cadeautjes spelen.

Ik kreeg voornamelijk dozen van de Sint :-)
Wel zijn het hele mooie dozen!!


Zo kreeg ik een heerlijk hamman pakket.

Een van mijn allereerste blogs (druk hierop) ging over het verlangen naar een nieuwe badkamer.
Waarvan ik droomde dat het 'een echte hamman' zou worden.

Helaas delen we een jaar later nog steeds met z'n achten de huidige badkamer.
De echt niet retro (maar gewoon erg oude) foute beige betegelde badkamer.

We hebben het afgelopen jaar zo druk gehad dat we niet eens in staat zijn geweest,
 om zelfs maar te bedenken hoe die nieuwe badkamer eruit zou moeten zien.

Maar met dit pakket had gisteren toch eventjes dat hamman-gevoel.
En alvast een eerste goede voornemen voor 2014...

Voornemen 1: sanitair in huis realiseren en opknappen (en genieten van het eindresultaat!)


De volgende drie dozen zijn prachtig servies.
Niet dat ik dat nodig heb.
Maar dat zijn de mooiste cadeaus.
Die niet nodig zijn.
Maar waar ik enkel blij van wordt.

Want zeg nou zelf: een rode kers is toch ook niet nodig op de taart?

Voornemen 2: mijzelf omringen met (en genieten van) dat waar ik blij van wordt


Dit servies inspireerde mij tot mijn derde voornemen voor 2014.

Voornemen 3: gezonder leven en eten

Geen Shell, Esso, snacks e.d. meer op weg naar huis.
Als lunch een salade mee naar het werk.
Meer groene thee en minder cola light.

Afijn, ik ben gelijk begonnen, nu vol houden!


De laatste doos brengt letterlijk kleur in ons leven.
Via onze telefoons kunnen we ons huis nu de kleur geven die bij onze stemming past.
Of alle lampen de kleur van bijvoorbeeld de bank (knalroze) geven.
We kunnen zelfs een disco houden en de lichten mee laten dansen op de muziek!



Verder kreeg ik een prachtig boek (van mijn zoon).

En een zeer dramatisch schilderij van een huilend meisje van mijn lief.
Eigenlijk van mijn schoonmoeder want het was van haar.
Ze kreeg het van haar moeder vlak na haar trouwen.
Het hing vroeger in haar/hun huiskamer.

Ik ben bang dat mijn lief het niet in onze huiskamer wilt hebben...
De kinderen werden er al triest van als ze er naar keken...

Maar ik ben er heel erg blij mee!
Ik denk dat ik haar maar in mijn studio ophang!


Als laatste kreeg ik deze geweldig gieter!
Ik vind haar vorm en kleur zo mooi!

Je begrijpt die mag ik niet buiten laten staan.
Best bijzonder, een gieter die niet buiten mag staan...
Maar ja, dan wordt hij net als die lichtblauwe pot die ik van de zomer nog zo mooi geverfd had.

Waarom heeft toch altijd alles onderhoud nodig?



Voornemen 4: de tuin opknappen zodat we er (van de zomer?) van kunnen genieten


En zo blijft er altijd nog wat te wensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten