vrijdag 29 november 2013

MARKETPLACE #old house

 MARKETPLACE

Dit blog is een ode.
Een ode aan mijn oude tafel.
Ik weet niet of mensen zitten te wachten op een ode.
Het maakt mij lekker niets uit.

Maar ik heb net mijn oude tafel verkocht.
Nadat hij maanden in de weg heeft gestaan...

Morgen komt de nieuwe (jonge blije) koopster hem halen.
Zij gaat voor het eerst zelfstandig wonen.
De tafel (en zij) begint dus een nieuw leven.
Waarbij jonge mensen aan hem zullen werken en eten.


Ik kocht de tafel voor mijn vorige huis.
Ik had dan ook het gevoel dat de tafel nog heel nieuw was.

Maar toen ik foto's zocht voor Marktplaats.
Zag ik aan mijn kinderen dat de tijd voorbij vliegt.
Ook Ikea had hem niet meer in de collectie...



Ik kocht hem omdat ik toen graag een computerplek wilde in de huiskamer.
Zodat ik niets steeds al mijn spullen moest opruimen als we gingen eten.

Ik kocht voor het eerst voor mijzelf een MAC.
Die vond ik zo ontzettend mooi!!
Ik wilde voor mijn MAC een ereplek.
Ik wilde gaan foto's bewerken en ontwerpen.
Een hoofd vol fantasieën en dromen.

Uiteindelijk zaten de kinderen er altijd.
Omdat je er zo fijn tegelijk kon computeren en tv kijken.

Bleek mijn hoofd vol werk en andere zaken te zitten. 
Kwam er helemaal niets van foto's en ontwerpen,
en moest ik nog steeds mijn (werk)spullen opruimen van de eettafel...



Mijn leven veranderde en ook de inrichting van huis.
De boekenkasten (en de helft van de boeken) gingen met mijn (ex)vriend mee.
Er kwam een nieuwe lagere boekenkast.
Maar deze tafel bleef.



Met mijn oude huis verkocht ik ook mijn boekenkast.
De boekenkast lieten we opnieuw in ons nieuwe huis maken.

De tafel ging wel mee.
Maar de tafel staat vreselijk in de weg.

Hij is te lang en teveel.
De kinderen (en ik-zelf) gooien hem steeds vol met spullen.
En als je je lekker even uitstrekt op de (roze) bank.
Dan stoot je gelijk je hoofd aan de rand van de tafel!


Ik wil hem niet verhuizen naar Tiel.
Ik ben al het verhuizen zat.

Ik wil rust en ruimte.
Toch ben ik gehecht aan mijn spullen.
Voor 35 euro heb ik iemand anders nu er blij gemaakt.

Nu ik zelf nog.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten