vrijdag 22 november 2013

#Kindjes #Sinterklaas #part1


#Kindjes #Sinterklaasfeest  #part 1


Ik ben opgegroeid met Sinterklaas.
Mijn ouders maakten er altijd een groot feest van.
Met gedichten, cadeaus en surprises.

Het Sinterklaasfeest is mij met de paplepel ingegoten.
En ieder jaar kijk ik weer uit naar zijn komst.
Afgelopen zaterdag was het weer zover!!


Bij ons thuis ging het overigens niet echt om Sint of piet.
Het was meer de geheimzinnigheid, vrolijkheid en creativiteit.

Het ene jaar hingen alle pakjes aan het plafond.
Het jaar daar op gingen we weer met een katrol door het huis.
En bij ieder cadeau zat altijd een gedicht van de Sint (mijn vader).
Die tijdens het schrijven duidelijk al grote lol had gehad!

Ik weet eigenlijk niet of ik met mijn ouders wel naar de intocht ging.
Misschien ben ik dat vergeten, omdat de avond zelf veel meer indruk op mij maakte!



Maar zelf ging ik met mijn kinderen altijd naar de intocht.
Waarna ze hun schoen mochten zetten.
De start van het feest!

Kwam Sint in Noordwijk altijd met de boot over zee, nu kwam Sint vanuit 'de Kaag'.

Het was lang wachten tussen al die opgewonden ouders en kleine kinderen.
Maar na zijn praatje met de burgermeester, reed hij eindelijk op zijn witte paard voorbij!

Natuurlijk was hij niet zo echt als de echte, die ik 's morgens al op tv had bekeken.
Samen met mijn dochter, ook al heeft zij ook de leeftijd er niet meer voor.
(Ze keek het meer voor mij...)
Al was deze echte TVSint weer minder echt dan de echte echte TVSint...

Nostalgie, dat is en blijft het. 


Blij was ik dan ook dat mijn jongste en mijn lief mee gingen naar de intocht.
Zij genoten beide net zo als ik van al die kinderen en Sinterklaas.

Al ging het hen helemaal niet om Sinterklaas... 


Het ging hen om piet!
Deze stralende piet!


Die zoals je ziet, zelf ook enorm van al die kleine kinderen geniet!


Voor Sinterklaasfeest ben je nooit te oud!

***



‘Kindjes’ is gebaseerd op dit schitterende project. In Nederland en België doen FieMamajulesbrusselsDebArnikaSacha,DeniseRenateSofieSuusMariekeRosalieTessaJannekeJolandaBatsebaElogentEefIlseFrullemiekeSharmayne,JaneJannekeNininoesStephanieLiesjeVanessaIngeCorineMinettePetraElizaInekenFijnedagSandraMoiraDani,AstridLidia en Maai mee. 
Kindjes in Nederland is bedacht door Anki van Zilverblauw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten