dinsdag 3 september 2013

brown-blue feeling

Eergisteren zat ik in mijn nieuwe bruine huis.
Te bedenken dat ik niet van bruin houd.

Ik vroeg aan de verhuurder of ik misschien een muur mocht schilderen.
Omdat ik het zo donker en mannelijk vond.
Daar moest ze even over nadenken.

Nou , als het geen paars of roze wordt, zei ze toen...
Geen roze!! Tja, dat zei ze... 
en ze keek van, liever helemaal niet.


Maar de dichte gordijnen maakte het huis nog bruiner.
Zelfs als ik mijn ogen bijna dicht kneep.
Bleef alles bruin.


Dus kocht ik gisteravond bij Karwei een grote pot verf.
Geen roze (...) maar mat lichtblauw.

De kleur blauw zoals in het reclamebord van de Rijno tomatensap.
En de kleur blauw die ook zit in het Perzisch tapijt van mijn moeder.
Dat ik uit pure nostalgie op de grond heb gelegd.


Het meest ergerde ik mij aan de donkere zware donkerbruine schouw.
Dus besloot ik die als eerste te verven.
Zodat mijn 'flipje' spullen mooi uit zouden komen.


Ach, soms heb je alleen maar een likje verf nodig.
Om je omgeving te veranderen.

Was altijd alles maar zo eenvoudig :-)




Hoewel een trapje ook wel handig was geweest...


Maar dat komt de volgende keer....


De groeten van Flipje!

En lezers bedankt: voor de bijna 10.000 bezoeken aan dit blog!







2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel, Arja, ben er ook blij mee, ik denk dat ik de keuken ook mee ga verven. Dank voor je reactie. Zou het leuk vinden als je mij zou willen volgen. Geniet ook van jouw woonblog!

      Verwijderen