vrijdag 14 juni 2013

Lucky day #7 #passion

Er kwam een zesde klaver bij!
Zij werd net zo groot en mooi als de andere klavers!
Die van al die ontwikkelingen bijna niet meer op hun benen kunnen staan.
Maar hun kop nog steeds fier omhoog houden!

Maar de allereerste klaver werd plots helaas geel.
Zij stierf op een zeer zonnige dag.
Het lot van de natuur!


Maar ik was niet betreurd.
Want de eerste klaver stond voor hoop.
Maar ik hoefde inmiddels niet meer te hopen!

Deze week ontving ik de bankgarantie!!
De verkoop van mijn huis is officieel.
Maandag 15 juli is de overdracht bij de notaris.

De zesde klaver werd 'passie' gedoopt.
Die heb ik dan ook hard nodig!

Alles komt werkelijk tegelijkertijd.


Mijn dissertatie voor mijn MBA-opleiding werd goedgekeurd.
A.s. dinsdag gaat ze eindelijk op de post.
 Prof. dr. Willem de Nijs en prof. dr. René ten Bos zullen haar formeel beoordelen.

Het ziet erna uit dat ik de dissertatie moet gaan verdedigen,
in dezelfde week als ik moet verhuizen...
Maar ik wacht vol vertrouwen even af!

Het is al die tijd goed gekomen.



Vandaag bedacht ik dat het toch verstandig was een verhuizer in te schakelen.
De tijd van zelf slepen met meubels, piano en dozen is voorbij.
Straks kost het nog mijn rug en ik heb al mijn energie hard nodig.

Het zijn ook nog teveel spullen.
Maar ja, ik kom steeds weer terug met 'nieuwe' spullen.
Als ik bij de kringloop ben geweest...
Dat moet ik toch echt anders aan gaan pakken.

Mijn laatste aankoop werd door collega kringloopbezoekers met afgunst bekeken.
Maar ik mocht hem in mijn auto laden. 
Voor 15 euro een handgeborduurde biedermeier.
Hij stond net in de winkel!
Alleen haar afscheid was warmer dan haar welkom.


Mijn lief en kinderen hebben niets met passie gemaakte stoelen.
Tenminste niet vol zelf geborduurde bloemensteekjes...

Maar ik zie haar al in mijn toekomstige kledingkast.
Ik bewonder het geduldige huisvlijt erin.
Het hout ga ik nog mat-beige verven of toch zacht-roze? 

Eerst ga ik een stapel managementboeken naar de kringloop brengen!
En ik weet zeker dat ik geen boeken mee terug neem!

Want ook van mijn prachtige boekenkast moet ik afscheid nemen.
Die heeft de nieuwe bewoonster overgenomen.


Dat doet best een beetje pijn.
Mijn zelf ontworpen en door de kinderen hun vader gebouwde boekenkast.
In dezelfde kleur geverfd als de muren en het plafon.



Een matte zandkleurige verf (K7) van Sanderson.
Gekocht in een winkel aan de Denneweg in Den Haag.
Ik had mijn roze lampenkap meegenomen :-)


De verf kleurt nog steeds prachtig bij mijn roze meubels (bank, lamp, koelkast e.d.) 
Wat moet ik eigenlijk met mijn oude roze bank doen...

- even bezoekje van verhuizer tussen dit blog door -

'Mmm best veel,' zei hij. "Piano boven...' 
Oh jee. Even de offerte afwachten...
Toch mijn roze bank wegdoen?
Die kocht ik ooit bij Franka in Oegstgeest


Een kleinere versie boekenkast is gelukkig al besteld.
Op maat straks in het nieuwe huis.
Het hout is al binnen hoorde ik vandaag!
Al zal ik hem zelf moeten verven...

Maar de muren en plafon in het nieuwe huis zijn wit.
Om die nu allemaal ook te gaan verven...
En oh jee, welke kleur? 



Ik zal ook aantal boeken moeten wegdoen...
Ik geloof niet dat ik dat kan.
Ik kan ze beter verspreiden :-)


De kookboeken heb ik al geïntegreerd.
Ze hebben een plekje gekregen in de 'nieuwe' keuken!
Dat scheelt alvast twee planken!




De keuken is een prima plek.
Hoewel ik moet bekennen, dat ze vaker lees, dan dat ik er uit kook...
(En nee, zij staan niet op kleur.)






Overigens heb ik meer kilo's aan kookboeken over afvallen...


Dan dat ik ooit afgevallen ben! Maar dat terzijde... 


Alle magnetronkookboeken hebben we maar weggegooid! 


Is een eigenlijk een paradox: magnetronkookboek.





We hadden er ook eentje dubbel :-)

Dus als er nog een Jamie liefhebber is?




Het is toch vreemd dat ik zoveel aan spullen hecht.
Nou ja, dit blog ging dan ook over passie.

Terwijl ik dit typ whatappt mijn lief een fotootje:



De klavertjes vier!
Zij hebben drie nieuwe knoppen!!
Wat bijzonder!

Stel je voor dat er straks 8 klavertjes bloeien?
Net zoveel als de bewoners van ons nieuwe thuis?
Mijn lief en ik en onze zes kinderen.
Meer geluk kun je niet wensen!

Hoewel een beetje rust...



HOPE - FAITH - LOVE - LUCK - HEALTH - PASSION - LAUGH - PEACE




Geen opmerkingen:

Een reactie posten