zondag 12 mei 2013

Kitchen restyle #newhome

Erg blij ben ik met mijn nieuwe Jema Holland beeldjes.
Een Toekan, twee blauwe parkieten, en vier duiven (op de foto staan er twee). 
Meer over Jema Holland in mijn vorige blog.


Daarbij ook nog een prachtige papegaai. Die niet van Jema Holland is.
Zij is wel vintage en komt uit Engeland.
Zij hoort eigenlijk op een kaptafel want in het zwarte boomstrookje waar zij op staat,
zitten gaten waarin vroeger hoedenspelden gestoken werden.


Ik ben er reuze blij mee en mijn lief was blij dat ik zo blij was.
Maar hij vond het denk ik zelf meer iets voor in een woonwagen...

Terwijl onze strakke net opgeknapte donkergrijze keukenwand.
Met hoogglans zwarte deur en planken.
Juist zo'n prachtige plekje voor ze is :-)


Eerst gaf ik alleen de Toekan een plekje.
Maar dit weekend streek de hele zwerm neer.
Zij kleuren prachtig bij het houten serviesgoed.

Dat we vanwege de mooie houtpatronen verzamelen.
De twee bekers kochten we dit weekend bij een fairtrade kraampje.
In het park in Sassenheim. Het is van het merk Kinta.




Het Chinese keramiek vond ik in de schuur van mijn lief.
Het is van zijn grootmoeder geweest. Er zijn rijstkorrels in gebakken.
Waar je doorheen kan kijken als je de kommetjes tegen het licht houdt.
De randjes zijn helaas iets beschadigd, maar ze zijn zo mooi.

De Keulse zoutpot vond ik daar ook. De basilicum was er blij mee.

Zo krijgen oude spullen een nieuw plekje.
En verdwijnen moderne spullen naar de kringloop :-)


Kortom, we zijn flink aan het opruimen!! 
 Want straks moeten twee huishoudens in een schuiven!!

Eigenlijk heel onverstandig dat we de bovenkastjes eraf gehaald hebben...
Maar met mijn 1.60 meter kon ik er toch niet bij ;-)
En wij zijn heel erg blij met het resultaat.

De planken zijn van Ikea en daarna hoogglans zwart geverfd.
De muurverf is van Karwei, Charcoal black, serie Nuance van:


Oh ja, en dit was zoals het ervoor was.
Witte muur, witte vol geschreven deur en witte hoge bovenkastjes.
De verf had ik zoals je ziet onder de kastjes al even met de blokkwast uitgetest.




Maar nu is het gelukkig klaar!
Alleen de elektriciteit nog en een zwarte schoolbordsticker op de deur.
Zo maken we het stukje voor stukje steeds meer ons eigen huis.


Wat denken jullie?
Zouden mijn flamingo en andere vogels ook nog op de plank passen? :-)

4 opmerkingen:

  1. Ha Corine,
    Je uitnodigende schrijfstijl heeft mij doen besluiten toch te reageren op je leuke inspirerende blog.
    Wat mij betreft de glazen kannen en potten met inhoud in de kast en uitstallen die vogels! Hartelijke groet, Hester

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ontzettend leuk Hester. Dankjewel. Enne, dat is ook een lekker duidelijk advies! :-) Hahaha, die ga ik opvolgen!

      Verwijderen
  2. Mooi zeg! En leuk, je verbouwing volgen. Natuurlijk vind ik het leuk wanneer je naar mijn verbouwing linkt! Het gaat me alleen soms veel te langzaam (we zijn al 6 jaar bezig ;)) dus vandaar dat ik er soms veel over blog en soms minder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zes jaar, oh jee!! Ben bang dat onze planning (een jaar) misschien wat te optimistisch is. Maar ontzettend leuk! Ik ga je in de volgende blog linken!

      Verwijderen